Monday, June 18, 2007

hiligaynon.

Te, ma-hiligaynon naman ko subong kay daw kabudlay inglish-on pa ang mga ginapaminsar ko. Actually, wala man gid ko kabalo kung ano sulaton ko subong. Gusto ko lang gid magsulat kag magpa-utwas sang bisan ano. Nadudumduman ko lang sang nagkadto kami to sa laguna sang summer na damo namangkot samon kung ano guid man ang language sang mga Ilonggo daw. Te, ari na ni siya subong e. Galing syempre indi pa man guid ko expert sa language na sini. Gatuon man ko gihapon kag everyday man guro may ara ko bag-o nga word na mabal-an. Kis-a gapamangkot man ko sa mga seatmates ko kung ano tong hambal ni amo ni kag ni amo na. Mayo gani kay gina-explain man nila.

Sang una, sa una ko guid na pag-abot di, ay daw manol guid. Haha. Kun mag-joke gani ang doctors namon last man ko makadlaw kay i-explain pa sang ara sa tupad namon ang joke. Kailinit kag kahuluya kay daw indi ka guid kabalo bala haw. Mayo kay dasig ko lng natun-an ang language nila kay tanan na upod ko di sa balay ga-hiligaynon man! Dungol lang guid tong roommate ko na si nang bebejo kay ang gintudlo nya sakon una-una guid kay ang 'tuslukon ko kalimutaw mo!' Haha. Dungol-dungol guid. Mayo lang kay ginhambalan nya ko sang meaning so wala ko sya nagamit sa school.

Ang pinakakaladlawan guid di ya ay ang mga words bala sang ilonggo nga may iban man nga meaning sa tagalog or bisaya. Kung sa dire lang, wala man guid lain nga meaning, pero kung sa iban kay bastos man. Ay ambot guid! Kaladlawan! So dapat careful guid kami ya sa hambal-hambal kung may ara guid 'ala kay basi lain to iya maintiendihan kag mangakig or malainan lang siya. Haha. Example: 'supot' means mag-ipon ng pera dito sa Iloilo. Sa Manila, it means..... alam nyo na. Wahahaha. No wonder guid na indi guid magka-intiendihanay ang mga Pilipino. Haha.

Te amo lang ni anay. Matuon pa ko. Halong kamo pirmi ha. =)

3 comments:

Anonymous said...

WOW!!! SAGAD-SAGAD NA GID SA IMO!! I never would have guessed na di ka native Ilonggo speaker (well, siguro sa tono lang hahahaha!). Tint, wow, fast learner ka gid ya haha! Tsakto sila gali, hapos lang tun-an ang Ilonggo. I wouldn't know since gamay pa ko ilonggo na ko hehehe

Anonymous said...

WAAAH!!! Translation please. hehe

~tint~ said...

@joni: thanks joni! dugay ko na man na handum na mag-ilonggo. yey, at last! at last! kabalo na ko!

@kaja: =) perhaps, perhaps... =)